تفاوت پیچ و مهره خشکه و آهنی

تفاوت پیچ و مهره خشکه و آهنی

اصلی ترین فرق بین پیچ و مهره خشکه و آهنی به ساختار آنها مربوط می شود. پیچ و مهره های آهنی به صورت کم کربن با کلاس 4.8 و 5.6 تولید می شوند، در حالی که پیچ و مهره های خشکه با کربن متوسط و کلاس 8.8 می باشند. از آن جایی که برای ساخت پیچ و مهره های خشکه از کربن بیشتری استفاده می شود، محکم تر هستند و بر همین اساس قابلیت چکش خواری کمتری دارند. این اتصالات به عنوان پیچ و مهره سازه های فولادی هم به کار می روند.

پیچ و مهره خشکه چیست؟

نوعی از پیچ و مهره هستند که استحکام بالایی دارند و با شکل ظاهری استوانه ای همراه با شیارهای مارپیچ تولید می شوند. پیچ و مهره های خشکه کلاس 8 بر اساس نوع متریال و ویژگی ها به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند.

پیچ و مهره آهنی چیست؟

پیچ و مهره های فلزی از اتصالات پر کاربرد هستند که در اشکال مختلفی طراحی و تولید می شوند. این پیچ و مهره ها دارای خاصیت چکش خواری و انعطاف پذیری بسیار مناسبی هستند.

مشخصات فنی پیچ و مهره آهنی

در مشخصات فنی پیچ و مهره آهنی، اطلاعاتی عنوان می شود که برای خرید حتما باید در نظر داشته باشید. با توجه به این موضوع توصیه می شود برای خرید حتما مشخصات فنی را مورد بررسی قرار دهید. در مشخصات فنی می توان متوجه کلاس و ویژگی های پیچ و مهره شد، برای مثال پیچ و مهره آهنی کلاس 5.6 بدون انجام عملیات حرارتی سخت کاری تولید می شوند.

شباهت پیچ و مهره آهنی و خشکه

در این بخش از مقاله به بررسی شباهت پیچ و مهره خشکه و آهنی می پردازیم. مهم ترین عاملی که باعث شباهت پیچ و مهره خشکه و آهنی می شود استفاده از آبکاری گالوانیزه در آخرین مرحله ساخت این پیچ و مهره ها می باشد. این موضوع باعث شده تا پیچ و مهره های خشکه و آهنی مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته باشند.

 

شباهت پیچ و مهره خشکه و آهنی

تفاوت پیچ و مهره آهنی و خشکه

فرق بین پیچ و مهره های خشکه و آهنی در نحوه ساخت آنها می باشد که باعث شده در میزان مقاومت هم متفاوت باشند. در کنار این قابلیت تراش دهی در پیچ و مهره های خشکه بیشتر است، به این دلیل که برای ساخت آنها از گوگرد استفاده می شود.

کاربردهای پیچ و مهره آهنی

از آن جایی که پیچ و مهره های آهنی مقاومت کمتری نسبت به پیچ و مهره های خشکه کلاس 8 دارند در پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار نمی گیرند. کاربردهای پیچ و مهره های آهنی شامل صنعت خودروسازی، تولید لوازم خانگی و تجهیزات معمولی می شوند.

متریال استفاده شده در پیچ و مهره خشکه و آهنی

نوع و متریال پیچ و مهره های خشکه به صورتی است که دارای میزان بیشتری کربن هستند، این موضوع مقاومت آنها را افزایش می دهد. متریال پیچ و مهره های آهنی حاوی میزان کمتری کربن است.

کلام پایانی

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که فرق بین پیچ و مهره های خشکه و آهنی به دلیل متفاوت بودن متریال استفاده شده می باشد. تفاوت در متریال و ساختار مهره های خشکه و آهنی باعث شده تا کاربردهای مختلفی هم داشته باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران پایاپیچ به صورت رایگان در ارتباط باشید.

1 پاسخ
  1. احمد
    احمد گفته:

    سلام با توجه به تفاوت پیچ و مهره خشکه و قیمت آن ها خرید کدوم مورد به صرفه تر است؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *